Saturday, 7 June 2014

Giveaway Puasa RM50 by SueAKGoGeous


Klik dan sertai.
Tamat 23Julai2014.
Umum pemenang 25Julai2014.

Pengalaman berpuasa di bulan Ramadhan

Bismillahirahmanirrahim..

Aku dah tak ingat tahun bila aku start berpuasa. Tapi awal lah. Sebab parent aku memang mendidik anak'anak untuk berpuasa sejak kitorang kecil dan comel. Haha. Aku nak cerita pengalaman puasa aku yang mungkin satu cerita lawak. Muehehe XD

2008 - Masa tu aku berumur 10tahun, darjah4. Aku bersekolah di Sekolah Rendah Islam Darul Taqwa. Tahun terakhir aku disana. Masa tu aku dah start puasa penuh. Then tibalah suatu hari tu, kawan baik aku, Fiza, dia tak puasa hari tu. Parent dia bagi dia tak puasa. Aku pun cemburu lah. Haha. Then masa rehat, kami berdua ke tandas. Tandas sekolah aku bersambung dengan tempat wudhuk. Tetiba terdetik niat jahat dalam hati aku untuk curi'curi minum air.

Aku takut. Takut sangat. Tapi disebabkan kawan aku pun masa tu menggalakkkan aku buat jahat, aku pun dengan rasa serba salah, pergi teguk air paip -____-

Terbatal sudah puasa aku hari tu. Then aku balik sekolah macam biasa, tak makan tak minum dan berbuka puasa macam biasa. Sekarang ni aku rasa macam tak berbaloi je aku minum air paip mase tu -_- Kan? Haha. Semuanya disebabkan rasa cemburu. Nah, jelaslah bahawa perasaan cemburu tu tak bagus. Hahahah XD Btw, aku ganti okay puasa yang aku tinggal tu. Hehe XD

Story ke dua. Yang ni, aku taktahu tahun bila. Masa ni last day puasa. Memang awesome lah. Esok raya kan. Haha. Masa tu petang, maghrib dah dekat. Atas meja, penuh dengan makanan. Aku dengan tak sengaja, ambil makanan dan terus makan. Aku tak perasan yang masa tu belum azan. Satu family aku menjerit sebab pelik tetiba je aku duk makan padahal masa tu belum mase berbuka. Haha aku cepat'cepat ludahkan balik. Nasib baik tak terbatal puasa aku. Haha XD

Banyak lagi aku nak stiry tapi aku takut korang bosan. Hehe. So sampi sini je la story aku. Got to go. Korang jangan lupa join! :D
Dan jangan lupa doakan aku murah rezeki menang GA ni. Ameen :)


NotaKaki: Nak join giveaway'giveaway yang awesome lagi menarik tertarik kau memang da boom? Haha. Click SINI k ;)

3 comments:

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg