Tuesday, 6 May 2014

Contest “Abang Ensem Di Mata Aku” Siri II


Abang Ensem
Klik untuk join.
Tamat 17May2014.

Okay selepas aku godek'godek entry peserta yang lain, aku masih takde idea nak tulis tentang apa. Peserta lain ada tulis pasal pekerjaan Abang Ensem ni. Ada yang tulis pasal ciri'ciri. Ada yang tulis in English. Tapi aku no idea maa -_-

"korang perlu berlaku jujur menyatakan tanggapan korang terhadap diri a
ku, sama ada berbentuk pujian mahu pun kutukan di dalam entri tersebut."

Em okay.
Tanggapan aku yang pertama ialah Abang Ensem ni nampak macam seorang ayah yang penyayang :) Jujur k. Kedua, Abang Ensem seorang yang murah hati sebab hadiah untuk contest ini sebanyak RM500. Siapalah yang sudi nak sedekah wang sebanyak tu. Kalau aku lah kan, aku fikir dua tiga empat kali sebab aku masih seorang pelajar. Haha. Lainlah orang yang sudah bekerja.

Then lepas aku godek'godek blog Abang Ensem ni, aku dapat tahu yang Abng Ensem ni seorang blogger hartanah. Woahh mesti kaya :O Abang Ensem pun pernah dapat anugerah ‘Favourite Business Blog 2013′ dan ‘Malaysia Best Business Blog 2014′. Tahniah ya Abang Ensem :)

Abang Ensem pun ada keluarkan buku.

buku_meorz

RM25.00 + Penghantaran RM3

eBuku pun banyak :O Abang Ensem pun ada buat seminar. Wahh aku rasa bangga giler kot sebab ada orang melayu yang berjaya macam Abang Ensem ni. Jarang nak nampak orang Melayu yang berjaya. Orang Melayu sekarang ramai dekat pusat serenti jee :( Lebih'lebih lagi kaum lelaki.

Tahniah! Tahniah! Tahniah! Semoga terus berjaya InShaaAllah :)
Okay, harap kita dapat menjadikan Abang Ensem ni satu contoh untuk berjaya dalam hidup. Jangan pernah putus asa. InShaaAllah adalah rezeki kita. Ameen :)
Assalamualaikum.

3 comments:

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg