Monday, 28 April 2014

Giveaway : PEMAKANAN GAYA HIDUP SIHAT


Klik untuk sertai.
Tamat 2May2014.
Pengumuman pemenang akan diumumkan pada 5May2014.

Okay, arahan penganjur kali ini ialah :

"Tuliskan cerita tentang PEMAKANAN GAYA HIDUP SIHAT yang korang buat dari makan pagi, tengahari sampai lah ke makan malam supaya boleh kelihatan fit dan ada six pack!"

So. Here i go.

Pagi - Aku sarapan makanan yang tak terlalu heavy. Selalu aku makan je makanan apa yang mak aku masak. Muahaha. Mak aku selalu buat sarapan yang tak heavy sebab nak cepat kan. Aku kan sekolah.

*Btw, takpe kan budak sekolah join GA ni? Kahkahkah! Kalau takboleh takpe, aku tetap aku go on entry aku :p

Tengahari - Aku jarang ambil makanan berat. Tapi kadang'kadang makan jugak. Macam nasi lemak, nasi minyak or nasi ayam. Kalau takde mood nak makan makanan berat, aku just beli roti or pau. Boleh tahan sampai petang InShaaAllah :)

Petang - Haa yang ni aku memang akan makan. Makan malam. Makanan beratlah. Selalu aku makan dalam around pukul 6petang.

Malam - Aku tak makan! Haha. Aku jarang makan pada waktu malam sebab bila malam, aku mudah mengantuk lepas makan. So proses pencernaan makanan tak habis lagi, aku dah tidur -_- Ianya akan menyebabkan lemak'lemak terkumpul dalam badan. Dan akhirnya akan jadi gemuk! So aku elakkan makan pada waktu malam. KECUALI kalau aku TERsangat lapar. Hehe.

Hujung minggu - Aku akan pergi jogging dengan ayah aku. Jumaat dan sabtu. Aku suka jogging petang. Pagi malas nak keluar. Hehe. Aku jogging dalam 12kilometer. Best :)

Alhamdulillah, aku tak gemuk. Aku cuma pendek sahaja -_-

Sekian sahaja dari aku :) Tak mengharapkan kemenangan. Niat hanya untuk berkongsi dan meraikan giveaway yang berlangsung.

Ayuh join semua!
Voucher Groupon bernilai RM58 untuk dimenangi :)



NotaKaki: Nak join giveaway'giveaway yang awesome lagi menarik tertarik kau memang da boom? Haha. Click SINI k ;)

2 comments:

  1. Bagus! kita mmg kene slalu exercise dan jaga makan untuk bdn yang lebih sihat. Terima kasih kerana sudi join =)

    ReplyDelete

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg