Wednesday, 12 March 2014

"Segmen Pahit Itu Indah"


Tarikh tamat tidak diputuskan lagi.

Assalamualaikum. Harap semua sihat, InShaaAllah ^^
Hari ni nak kongsikan pengalaman pahit dalam hidup saya. Untuk dijadikan satu iktibar atau dorongan kepada diri sendiri dan orang lain, InShaaAllah :)

Saya pernah diuji. Diuji oleh Allah untuk melihat kesabaran saya. Saya diuji dengan kehilangan seorang kawan yang selama ini sentiasa bersama saya. Tak kira susah atau senang. Sentiasa ada. Tak pernah jemu dengan saya walaupun perangai saya tak semua orang boleh terima.

Saya pernah marah dia. Tengking dia. Kianati dia. Tapi, dia sentiasa bersabar dengan apa sahaja yang saya lakukan terhadap dia.

Saya ramai musuh. Ramai sangat. Allah. Terasa diri ini tak layak menjadi sahabat kepada sesiapa. Tapi dia tetap dengan saya, walaupun ramai yang menghasutnya supaya meninggalkan saya.

Dan satu hari tu. Dia pergi meninggalkan saya. Tanpa apa'apa amaran atau kata'kata. Allah, masa tu rasa macam hilang separuh daripada diri sendiri. Tapi saya kuatkan diri.

Sampai sekarang.

Dan InShaaAllah akan sentiasa kuat. Kuat dalam menempuh dugaan yang Allah bagi. Allah uji sebab sayang kan?

Bersabarlah. Allah bersama orang'orang yang sabar. InShaaAllah :)


NotaKaki: Nak join giveaway'giveaway yang awesome lagi menarik tertarik kau memang da boom? Haha. Click SINI k ;)

No comments:

Post a Comment

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg