Monday, 3 March 2014

"First GA by HarxenHarley."


Tamat 31March2014.

Hai hai hai :) Assalamualaikum!

Entry ni, aku nak kongsikan satu cerita yang mungkin lawak bagi anda semua. Bagi aku, memang lawak XD Haha. Let's read!

Cucu: Hai nek..tengah buat ape tu..?
Nenek: Cari daun palas ni haa..
Cucu: Untuk apa daun palas nek..?
Nenek: Untuk buat ketupat..
Cucu: Ketupat untuk apa nek..?
Nenek: Untuk makan nanti
Cucu: Ohh...Sekarang nenek buat apa..?
Nenek: Cari daun palas..
Cucu: Untuk apa ah..??
Nenek: Mau buat ketupat, dah cakap tadi kan..
Cucu: Ketupat tu untuk apa nek..?
Nenek: Untuk makan la..Takkan untuk melastik pulak..
Cucu: Ohh gitu..
Nenek: Dah laa pergi main sane..jangan kacau nenek.
Cucu: Kenapa..?
Nenek: Sebab nenek sibuk...
Cucu: Sibuk buat apa..??
Nenek: Cari daun palas laa, kan da cakap tadi..
Cucu: Daun palas untuk..??
Nenek: Untuk buat KETUPAT KETUPAT KETUPAT..!!!
Cucu: Nenek cakap dengan sape tu..?
Nenek: Dengan kau la..!!
Cucu: Kenape menjerit..? Saya dekat je pun.
Nenek: Sebab kau tak faham'faham.. Tak pakai mata untuk tengok orang tengah buat kerja.
Cucu: Buat kerja apa..??
Nenek: Arrrrrghhhhhhhh!!! CARI DAUN PALAS laa bodoh..!!!
Cucu: Untuk ape..??
Nenek: Bodoh nyee cucu aku nih.. Untuk makan..!!
Cucu: Ada beras kat rumah, kenape nenek nak makan daun palas pulak..?
Nenek : Cucu ku yang paling cute , pandai dan handsome... Sebelum aku dapat strok, baik kau biar aku buat kerje cari daun palas..jangan kacau tau..!!!
Cucu: Yang betul'betul la. Ni nenek nak cari daun palas ke atau cari strok..? Strok tu ape..? Dia hijau jugak macam daun palas..?
Nenek: Adoi banggang nye taknak faham!!
Cucu: Anak..? Saya cucu laa nek bukan anak nenek.. nenek stress ke nek..??
Nenek: Ye aku stress..!! aku sakit kepala..!! aku mau gila..! Aku stress stress stress...!!
Cucu: Kalau cari daun palas boleh stress, kenape nenek masih juga mau cari..
Nenek: CUKUP !!! JANGAN TANYA LAGI..!!! BAGUS KAU BALIK RUMAH SEKARANG..!!!!
Cucu: Haa ok la .. Nenek taknak ikut balik..?
Nenek: Tidak..! Aku ada kerja..!!
Cucu: Kerja apa..?
Nenek: Cari daun palas
Cucu: Untuk ape daun palas ah..??
Nenek: Arrgghhh..!!! Tidak..!! Tidak..!!!! Tidak..!!!!!!!

*Terus nenek dia lari laju'laju , tak tengok belakang pun..

p/s : Haha, korang jangan buat macam ni tau kat nenek korang. Nani tak pasal'pasal ada yang kena strong betul'betul. Nauzubillahiminzalik!

Sekian. Harap anda ketawa XD

NotaKaki: Nak join giveaway'giveaway yang awesome lagi menarik tertarik kau memang da boom? Haha. Click SINI k ;)

1 comment:

  1. Hai , salam perkenalan. Jom join. btw saya dari segmen yang sama . goodluck taw. #PrayForMh370


    - http://inlove-wanda.blogspot.com/2014/03/giveaway-simple-simple-by-shad.html (21 april 2014)
    - http://inlove-wanda.blogspot.com/2014/03/first-ga-by-harxenharley.html

    ReplyDelete

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg